אילה ברגר

טלפון: 972-9-8844156
פקס: 972-9-884667
אימייל: ayala.birger@gmail.com

גביה נכונה כיצד? מרץ 2010

חשוב לדעת שגביה מתחילה למעשה עוד בשלב המכירה. כפי שכל עקרת בית יודעת שקיימות שיטות לסדר את הבית כך יש שיטות לקיים סדר וניהול של גביה נכונה במשרד או בעסק. חשוב לפעול מבעוד מועד כך שכל הפרטים יהיו זמינים במקום מסודר, בכרטסת או בתיק לקוח. כמובן שאם נערכים מבעוד מועד הכל נעשה בקלות יתירה. קל לקבל את פרטי הלקוח כשהוא מגיע לראשונה לעסק כדי להזמין מוצר או שירות. שלב הראשוני בו הלקוח יוצר קשר עם בית העסק הוא מעוניין לקבל שרות או מוצר ולכן יש לקחת את פרטי הלקוח כבר בשלב זה. בשלב זה מומלץ מאד לקבל מהלקוח פרטים עפ"י טופס או כרטסת מוכנה מראש שהוכנה מבעוד מועד, טופס סטנדרטי הכולל את כל פרטי הלקוח ואשר אותו יש למלא עוד טרם מתחילים לקיים קשר כלשהו עם הלקוח.

טיפים חשובים:
חשוב לנהל תיק מסודר של הלקוח ובו כל פרטיו כגון : שם, ת.ז. (חשוב לקבל צילום ת.ז.) , כתובת מגורים, כתובת עבודה, טלפונים, ואם מדובר בחברה – מומלץ לקבל ערבות אישית במידה ומספקים סחורה.

  1. חשוב לחנך את הלקוחות למועדי תשלום ולמוסר תשלומים
  2. חשוב לדאוג לכך שכל חוב ולו הקטן ביותר ייגבה – לקוחות מתרגלים לכך !!!
  3. מומלץ להכניס מערכת סליקה באמצעות האינטרנט כך שניתן יהיה לבצע את הגביה גם באינטרנט וגם טלפונית
  4. חשוב להיות מעודכן במצבו של הלקוח, להיות מעודכן בעובדות באשר למצבו של הלקוח , מצב עיסקו .
  5. יש להקפיד על רישום מסודר ולנהל כרטסת מסודרת.
  6. חשוב לחתום עם הלקוח על הזמנת עבודה, או חוזה מתן שירות מסודר עם פירוט מחירים ומועדים.
  7. במידה ומקבלים תשלום באמצעות צ'ק חשוב שיופיעו בו כל פרטי מזמין השרות.
  8. אותות אזהרה : פיגור בתשלומים, החזרות סחורה, לא ניתן להשיג את הלקוח טלפונית או בדרך אחרת, הלקוח עושה "הצגה" של "נעלב" או "כועס" או "מתנקם" כשדורשים ממנו לשלם את החוב.
  9. חשוב לבדוק מבעוד מועד את התנהגות הלקוח באשר למוסר התשלומים שלו.
  10. כמו כן ניתן לבדוק באמצעות אתרי אינטרנט רבים הנותנים שרותים את התנהגות הלקוח , האם הוא "מוגבל" בבנקים.
  11. פעולה פשוטה כמו הקשת פרטי העסק של הלקוח ב"גוגל" יכולה להעלות פסקי דין נגד הלקוח.
  12. במידה וחלילה נוצר חוב, חשוב לפעול לגבייתו מיידית ולשכור שירותי חקירות וכן שירותי עו"ד המתמחה בתחום.
  13. לפני פניה להליכים משפטיים מומלץ לפנות אל החייב במכתב רשום + אישור מסירה או להתייצב במקום בו ידוע כי הוא מתגורר או מנהל עסק ולבצע מסירה אישית בנוכחות אדם נוסף. חשוב לדעת !!! גם אם החייב מסרב לקבל את המסירה , ניתן להניח את המכתב ולציין את המועד בו נימסר המכתב, וכן לציין כי החייב "סרב לקבל" .
  14. ניתן להגיש תביעה ישירות להוצאה לפועל אם התביעה הינה בסך של עד 50,000 שח.
  15. כיום קיימים הליכים מזורזים בבית משפט כגון : הליך בסדר דין מהיר – בסכום של עד 50,000 ₪ בבית משפט שלום. בסכומים גבוהים יותר ובתנאי שיש ראיות ו/או חוזה – ניתן לנקוט בהליך "בסדר דין מקוצר". בהליך כזה אין לנתבע זכות תגובה אוטומטית ועליו להגיש "בקשת רשות להתגונן".
  16. חשוב להיוועץ ולהעזר בעורך דין
  17. לאחר הליך משפטי וקבלת פסק דין ניתן לפעול נגד החייב באמצעות הליכי עיקול או עיכוב יציאה מהארץ , שלילת רשיון נהיגה ועוד .
דילוג לתוכן